lørdag 7. juni 2008

Filmmusikk er så bra!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser så mye filmer, men når jeg først ser, legger jeg godt merke til musikken. Og ofte er den ganske bra! =) En innrømmelse til; jeg har sett Ringenes Herre-filmene én gang, og det var sammenhengende med ekstramaterialer (jeg ble "tvunget" av mine kjære venner som er helt frelst av de filmene og bøkene). Sant må sies at jeg likte/liker musikken best. Har vel ikke grunnlag til å si noe annet.. =P Noen smakebiter; Howard ShoreConcerning Hobbits
Howard ShoreThe White Tree

Herlighet, Pirates of the Caribbean har jeg heller ikke sett så mange ganger; men musikken har jeg selvfølgelig hørt, og den er kongebra! Disneyfilmer altså; masse bra musikk.

Må heller ikke glemmer Harry Potter-filmene, som også har super, duper, ultra, mega, giga (kanskje litt overdrevet) bra musikk.

Jaja.. Filmmusikk er bra. Og det er helt greit å legge igjen en kommentar med tips om filmer med bra musikk som jeg må/burde se..

PS: Dagens tips; ikke glem å sove dagen før en konsert, selvom det er fredag! =)

Ingvild

2 kommentarer:

Kelsey sa...

Jeg må si, jeg liker filmusikk jeg og! :-D Dessverre, er det ofte jeg synes en film har fin bakgrunnsmusikk, men det kan være så vanskelig å finne det igjen! Altså utenom i selve filmen, men på nettet. Jeg håper du kan gi meg tips på bra filmmusikk, Ingvild! :-D

Ingvild sa...

Jeg trenger tips jeg og! =P
Men har en del å anbefale ^^