tirsdag 29. juli 2008

Da jeg ryddet rommet..

..kom jeg plutselig over et ark med overskriften "Thereses smile-skole" (merk; skrivefeil!). På dette arket stod det ti, håndskrevne råd (noen av dem veldig selvfølgelige og dumme) til hvordan man rett og slett kan smile mer! Dette arket hadde jeg helt glemt, og er egentlig ganske glad for at jeg fant det igjen, for jeg vet at jeg smilte mer etter at det ble skrevet. =D

Therese er en veldig, veldig god venninne av meg, som alltid er og har vært i godt humør, og det er derfor hun har skrevet disse tipsene; for å få andre til å bli like glade! =) Jeg tror det er ca. tre år siden vi skrev disse tipsene, men vi har aldri delt de med noen?! Så derfor tenkte jeg at jeg skal dele de med dere. (Therese har til og med rammet de inn og hengt de på veggen hjemme! Se bilde). Her er fremgangsmåten;

1. Tenk på alt som er positivt!
2. Aldri vær sur! (Bortsett fra på familien din).
3. Ha dårlig humor!
4. Se på komediefilmer! (For da kommer du på morsomme ting hele tiden!)
5. Vær sammen med morsomme folk!
6. Tenk på noe hyggelig/morsomt!
7. Ikke la småting irritere deg!
8. Ha gode venner, som får deg i godt humør!
9. Le av alle som er barnslige!
10. Le av alle som tror de er morsomme, men som egentlig ikke er det! (F.eks. Anders H., vår tildligere dirigent i korpset).

Rett og slett. Vanskeligere er det ikke..

Lykke til!

Ingvild

Ingen kommentarer: