tirsdag 30. desember 2008

Brassband/korps

Portugal2007_08_104401a 
Ja. En av mine hobbyer som jeg tror jeg aldri har skrevet om.. Jeg liker den hobbyen veldig, veldig godt, så skjønner ikke helt hvorfor jeg aldri har skrevet noe om det. En ting som er litt kult er at jeg og noen andre jenter i korpset har startet å spille i et "voksen" brassband (egentlig er det folk i alle aldre.. nesten.. 15-60 i hvertfall). Og det er skikkelig gøy! For alle er så flinke og musikken er så bra og dirigenten(e) er bra og stemningen er bra og.. ja.. det er morsomt. I begynnelsen av februar reiser vi til NM i brass (tror det er 1. div) i Bergen, og det blir gøøøy! Håper jeg. Elsker Bergen, en fantastisk by. Også skal vi ta fly. Og det er gøy.. Eller i hvert fall flyplasser er morsomme =D. En annen ting jeg kommer på er humoren i bandet; *hehe* det e så gøy, folk sier så mye rart og tar ikke seg selv så høytidelig, det er morsomt. Selvironi er bra, synes jeg. Men det er jo ikke alltid jeg henger helt med, da.. =P. I hvert fall; korps/ brassband er sosialt!! Det er helt sikkert. Også er det jo en slags "lagidrett", alle stemmene må være med for at det skal funke. Og når man tenker etter; det er jo litt kult, da, og lage musikk sammen med mange andre, der din stemme også spiller en stor rolle, selvom det ikke nødvendigvis er melodien osv. Fantastisk. Veldig morro når det låter bra, også i skolekorpset, spesielt der egentlig (for det låter jo omtrent alltid bra i brassbandet). Nok en gang; korps er gøy. Og spesielt i Skui, det er så bra miljø, alle er liksom venner og finner på mye gøy og tuller og tøyser (noe dirigenten som vi er så glad i ikke alltid liker). Også er det jo også her folk i mange aldre, noe som er veldig koselig. Alle har noe felles; å spille i et korps.

Det er ikke alltid jeg er like motivert for å spille, noen ganger blir jeg skikkelig lei, men det er vel vanlig. Og ikke har jeg spilt noe særlig i ferien heller.. Men i morgen skal jeg spille masse! For nå er jeg skikkelig motivert og iver etter å spille igjen. Gleder meg til neste  korps- og brassbandøvelse! Dette blir bra.

Natta! <3

(Bildet er fra en sommertur vi hadde for to år siden, til Portugal. Vi holder en liten konsert på Sintra, en gammel romersk by)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror mange (inkludert meg) dømmer korps før vi vet hva det går ut på. Det er lett for å tenke at det er kjedelig, og blablabla.

MEN, etter jeg har lest dette, så tror jeg at det er MYE gøyere enn det ser ut som. Sommerturer, det sosiale, og det å være en del av musikken... Virker kjekt.. :)

Svarer her jeg: Jeg har Canon EOS 450D, et speilreflekskamera... Har tenkt å lage et innlegg om det snart, får se når det blir.. :)

Ingvild sa...

Hehe.. Det er en grunn til at jeg fortsatt spiller! =P

Stilig. Har så lyst til å lære mer om fotografering og ta bra bilder.. Liker bildene dine kjempe godt i hvert fall!