mandag 29. desember 2008

Tanker i julen

Èn uke av ferien har faktisk gått, men heldigvis er det en hel uke igjen også! Denne ferien har vært lang, og det er så deilig. Og.. Herregud, jeg er halvveis i videregående! Hva har jeg gjort i ferien egentlig?? Veldig lite, når jeg tenker etter, men det er vel det som er feire. Snodig nok føler jeg faktisk at det hadde vært fint med en jobb, jeg savner virkelig det å ha noe å gå til.. + Tjene litt penger hadde vært fint.

Det er så rart.. For når man har skole og andre ting, hverdagen liksom, masse å gjøre og alt det der, så tenker man (eller jeg i hvert fall) på alt det jeg skal gjøre når det blir ferie "da skal jeg slappe av, og ikke gjøre noen ting, lese en god bok, se masse filmer, kose meg med vennene mine, spise god mat og kanskje gå noen skiturer...." Men for min del blir det ikke alltid slik jeg tenker, for når ferien kommer, så gjør jeg virkelig ingenting. Kanskje fordi jeg ikke må gjøre noenting? Kanskje fordi jeg kan gjøre ingenting? Og man blir lei av å gjøre ingenting. Så.. Jeg savner faktisk skolen litt. Turte jeg virkelig å innrømme det?! Jeg savner alle de som jeg bare møter på skolen, jeg savner.. å føle at jeg har gjort noe fornuftig.. Det er egentlig det værste; at når man legger seg om kvelden og tenker gjennom hva man har gjort den dagen, at man da ikke har gjort så veldig mye.

Uansett, dagene går ganske fort, selv om jeg gjør svært lite. (Jeg sover ganske lenge da). For at dette innlegget ikke skal bli for deprimerende, så kan jeg jo fortelle kort om noe av det jeg faktisk har gjort;

- Jeg har vært på kino og sett Max Manus! Og den var egentlig ganske bra. Jeg likte den.
- Jeg har sett to av de fire filmene jeg lånte på skolebiblioteket før ferien; En langvarig forlovelse og The Notebook. To flotte filmer. Likte begge to og kommer til å se de flere ganger.
- Gått kveldsturer med mamma :) og det er alltid veldig koselig.
- Spilt et pc-spill jeg kjøpte til mamma i julegave XD
- Sett Mamma Mia en gang til! =D Skikkelig koselig film.
- Lest bittelitt i New Moon av Stephenie Meyer
- Også har jeg jo spist masse julemat og pyntet tre og alle sånne vanlige juleting.. Gitt/lagd julegaver..

Blablabla.. Nyttårsaften blir morsom i hvert fall. Håper jeg. Ser frem til den! :)

Her er et (januar)bilde jeg har brukt i en kalender som var en av julegavene til pappa.. Bildet er fra Sandvikselva og pappa har tatt det. Håper det er greit at jeg legger det ut, for han er veldig stolt av det og.. Ja..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper alle har hatt en fin ferie så langt! Kos dere videre!
GOD JUL! (Litt sent, men..)

Juleklem fra Ingvild

Ingen kommentarer: