tirsdag 16. desember 2008

Snart nytt år og sånn..

Ja.. Jeg har endret litt på bloggen. Jeg følte nemlig for å gjøre noe nytt og teste photoshop litt, også var jeg lei av det gamle banneret og navnet. Det er jo snart et nytt år også, 2009 (årene går så fort, nå skriver jeg som en gamling), og nye muligheter, som man sier. En god mulighet og fin måte og endre på bloggen. Å!! *lyspære*; jeg har jo faktisk blogget i snart et år! Så da passer det jo ekstra bra med et nytt banner, for å "feire".

Twelve Moons. (Grunn 1:) Jeg ble litt inspirert av en låt av Jan Garbarek med samme navn (altså Twelve Moons), som jeg har hørt en del på. En utrolig fin og stemningsfull låt, som en av mine favoritter av J. Garbarek. Jeg tror den låta ble laget til en liten film om årstidene, eller omvendt, som jeg også liker. (A-Ha har brukt deler av den i en av sine musikkvideoer). (Grunn 2:) Jeg liker alle månedene i året, og alle årstidene! Jeg liker å være ute og se og oppleve naturen (ånei, skikkelig speidersk!). Jeg liker hvordan været og omgivelsene forandrer seg, fra vårblomster som begynner å gro til blader som faller ned på bakken (enda mer speidersk!). Og snø. Nå er det vinter. Fantastisk. (Grunn 3:) Jeg er speider (trenger ikke å skrive mer, du forstår ut i fra grunn 2). (Grunn 4:) Året består av tolv måneder og fire årstider, rett og slett (enn så lenge). Og tiden og årene går, men de tolv månedene er der alltid...

Hvor lenge det blir sånn her, det for det nye året vise.. Uansett er det spennende med litt forandring.

Ingvild

Foto: Sugar Plum Snowflake

5 kommentarer:

Eirik sa...

Wow, flott banner :D

Du burde kanskje endre tittelen på bloggen, eventuelt starte en helt ny en, nå som banneret er endret. Alle trenger litt forandring, og dessverre har ikke blogger de mest sexy temaene man kan velge blant - er så mange, langt finere greier til WordPress... man blir fristet til å bytte.

Ingunn sa...

Hei Ingvild!
Jeg har også sans for den nye tittelen og det nye banneret ditt - veldig treffende. Dersom du endrer adressen slik Eirik foreslår, håper jeg du legger igjen peker til den nye slik at vi trofaste lesere kan få byttet i RSS-leseren vår :)

Ha en veldig god jul og godt nyttår!

Ingvild sa...

@Eirik: Takk! Ja, jeg tenkte jeg skulle endre den gamle bloggadressen. Men problemet er at da er det ingen som finner bloggen min av de som leser den nå.. Vet du hva jeg kan gjøre? Vil ikke lage en helt ny blogg.

@Ingunn: Hvis jeg ender med å lage en ny blogg, skal jeg nok linke til den =)
God jul og godt nyttår! =)

Monica sa...

Utrolig fine endringer du har gjort, Ingvild!

Thea sa...

Liker det nye utseende altså! Og spesielt bildet av deg!
Ha en flott jul! Masse klemmer<3