tirsdag 19. august 2008

Mamma og Mette Marit

..har bursdag i dag! Hurra for dere! Hihi..

Ser at jeg ikke har blogget på en stund, så tenkte at jeg derfor skulle skrive noen ord for å vise at jeg fortsatt lever og at siden faktisk blir oppdatert..

Min bror og jeg lager bursdagsmiddag nå kommer plutselig på at jeg må huske å røre i sausen og det er ikke småtteri vi lager altså; entrecot med BBQ saus og masse annet nammenamsnadderstæsj. Mmmm. Og i går lagde vi Kvæfjorkake, og det er godt det! Sulten.

Skolen har starta igjen også; nye klasser, nye folk, nye lærere, nye fag.. både positvit og negativt egentlig. En ting som er litt kjipt er at de fleste har forskjellig timeplan, så det er ikke så ofte jeg får sett venninnene mine som jeg ble kjent med i fjor =/, men da har jeg i hvertfall en stor mulighet til å bli kjent med mange andre.. Men jeg vil liksom være med de andre óg, vi hadde blitt en liten gjeng og sånn, og.. håper ikke vi blir splittet. Det skal jeg i hvert fall sørge for at vi ikke blir, og det tror jeg egentlig ikke vi kommer til å bli heller når jeg tenker etter.. Noe som er positivt er de nye fagene; jeg tror det kommer til å bli veldig spennende, siden vi nå har valgt fag selv etter hva som interesserer oss og sånn.

Oi, sann, da er det på tide å røre i sausen igjen..

Me talast!

Foto: Bursdagskortet jeg lagde til mamma.

4 kommentarer:

Thea sa...

Du er alltid så positiv du ;) Og det med skolen går sikkert bra, nye fag og nye folk er alltid spennende. Hvilke fag har du valgt?
Det hørtes forresten skikkelig godt ut, det dere lagde ;)
Klemmer<3
ps. nå kan vi følge med på bloggene til hverandre^^

Eirik sa...

Hei, klikket meg inn på bloggen din i dag; gratulerer med dagen på etterskudd. Skolestart er en blandet opplevelse for alle; hvilke fag var det du tok som valfag?

- Forresten oppdaget jeg at det faktisk fantes enda ett i verden av barometeret som besteforeldrene mine har, og det tilhører deg :P

Legger deg til i min Google Leser - du burde kanskje begynne å bruke Feedburner for å se hvor mange som abonnerer på deg på denne måten? Sjekk gjerne ut bloggen min om du har tid :)

Eirik sa...

Beklager, blingsa på datoen på et tidligere innlegg. Trodde du skrev 4. juli i stedet for august at det var én måned igjen til du ble 17.

Eirik sa...

Jeg valgte R-matte, fysikk, historie og filosofi og - ikke minst - informasjonsteknologi. Det er et artig fag, men vi skal ikke holde på med Photoshop hele året; blir noe jobbing med databaser, flash og andre verktøy. Det er kanskje noen ledige plasser igjen hvis du har lyst?

Det er heller ikke så vanskelig å bli pro i Photoshop også utenom klasserommet; det gjelder bare å lete på de rette stedene. Du finner en god del tutorials på nettet.

Jeg skrev tidligere et innlegg i bloggen min om Gimp, som er et gratis og åpent bildebehandlingsprogram som minner veldig om Photoshop (men ser ikke like brukervennlig ut med mindre du installerer GimpShop, også omtalt i innlegget). Kan kanskje være greit å prøve før det eventuelle byttet og få litt erfaring? Er i alle fall bedre enn Paint.