fredag 29. august 2008

Øvelseskjøring med pappa

"Æææææ! Bilen beveger seg! ÆÆæææ!". *hysterisk*. Kvinner bak rattet, joa, jeg tar den..

Nå har jeg nettopp hatt min andre kjøretur med pappa, og jeg har blitt litt bedre kjent med bilen og dens finurligheter. Jeg føler meg litt tryggere, men likevel sliter jeg med dette å starte bilen og få den til og gå framover!! (og bakover for så vidt). Jeg kveler motoren hver ENESTE gang! ('Å kvele motoren', er forresten et uttrykk i bilverdenen, som jeg lærte i dag(?), som betyr at liksom motoren stopper opp fordi.. man gjorde noe man ikke skulle gjøre.. x).

Vi kjørte litt rundt ved noen parkeringsplasser på Rud, og jeg følte meg skikkelig dum.. Med hendene godt festet til rattet og overkroppen godt lent framover for å få mest mulig oversikt, og dyypt konsentrert for å ikke drite meg ut enda en gang... Samtidig som jeg surra med dette, drev noen gutter i nærheten å skatet, og der kom jeg kjørende... eller rettere sagt; humpende bortover... i sneglefart. Bilmesteren Ingvild, liksom, her kommer jeg! Kjempe kult. 

De første minuttene i bilen var omtrent som dette her: "Åååååå! Jeg vil ikke kjøre bil! Jeg hater å kjøre bil! Jeg har ikke bruk for å kjøre bil! Åååååå, Pappaaaa!". Jeg kvelte motoren nok en gang, mens pappa satt og humret for seg selv og tenkte "for en dust!" eller noe sånt. Men det ble litt bedre etter hvert da, etter en halv time/time ble stemningen litt annerledes: "Jippiii.. Også tar vi en sving, og blinker litt til venstre og så til høyre, og kjører litt framover, starter vindusviskerne selv om det ikke regner, svinger litt igjen.. Lever du Pappa?"

Jeg kommer til å bli dronningen over alle veier, så pass dere!

Humpetihump! (:

Foto: FlickrCC

3 kommentarer:

Ingunn sa...

Hahaha - morsomt skrevet! Jeg husker godt følelsen, ja. Jeg øvekjørte nemlig også med faren min. Jeg husker at vi var ute på en stor parkeringsplass og skulle øve på rygging. Det gikk ganske bra, men så sier han tørt: Kanskje du skal se bakover når du rygger? Pinlig... Men bank i bordet: Jeg har aldri kjørt på noe eller kollidert!
Flott bilde har du også funnet. Det er kjempemoro å lese bloggen din, Ingvild!

Ingvild sa...

Hehehe.. Takk! Jeg prøvde også rygge, men så heller ikke bakover!

Eirik sa...

Å kvele motoren er vel at den ikke har nok oksygen til å fortsette forbrenningen, for å komme med en besserwisserkommentar.

Har ikke begynt å øvelseskjøre selv, enda det er over ett og et halvt år siden jeg hadde muligheten til å begynne - men jeg er ganske god i Mario Kart, så det skal ikke bli noe problem ;-)