lørdag 11. oktober 2008

I dag såg eg..

Var på en utrolig bra konsert i går, på musikkflekken, med Valkyrien Allstars!!! Herregud, de er flinke!! Æææ! =D De er så utrolig bra live! Og én ting er sikkert; jeg skal på flere konserter med dem!

Jeg var der sammen med Ingrid, og det var skikkelig koselig! =) Også møtte jeg to fra ungdomsskolen, og da ble det enda koseligere. Vi satt helt forrerst, rett foran scenen, og alle andre bak oss stod. Kjempestas! Jeg prøvde å ta noen bilder og filme litt, men man kan ikke akkurat forvente så mye av et mobilkamera, selvom det er en såkalt "Cyber-shot".


Det er så mye bra å si om Valkyrien Allstars; musikken er kjempe bra og fin å høre på, tekstene er bra, showet er bra.. Også kommuniserer de så bra på scenen! V.A. spilte mange av låtene fra CD'n deres, men også noen nye. Blant annet spilte de en med utgangspunkt i et dikt skrevet av Olav H. Hauge som jeg likte skikkelig godt. Artig at de bruker dikt av kjente, norske lyrikere synes jeg.

I dag såg eg
Tvo månar,
ein ny og ein gamal.
Eg har stor tru på nymånen.
Men det er vel den gamle.


Jeg synes det er så utrolig kult med hardingfele! Vi har en liggende hjemme, som farfar lagde og spilte på, men det er ingen som spiller på den nå. Det er litt trist egentlig. Kanskje jeg skal begynne å spille?! Hadde vært utrolig gøy, men da tror jeg i så fall det er best å starte med fiolin eller noe sånt.., men det er ikke like kult! =P

Valkyrien Allstars er verdt å få med seg, i hvertfall!

Ingen kommentarer: