mandag 6. oktober 2008

IQ-brems?!



Jeg har nettopp testet IQ-en min, og den er bedre enn forventet! Haha! Gjennomsnittet er 100, mens jeg har 110! Jeeej. Skikkelig glad nå! xD Er en fin trøst til resultatet av matteprøven vi fikk i dag, som gikk unødvendig dårlig.. =P

Testet IQ-en på NRK1s "Test Nasjonen" fra 2004. Håper den viser omtrent riktig IQ, da, litt kjipt hvis den ikke gjør det..

Ta testen du og! Lykke til!

PS: Hvis du får bedre resultat enn meg, så trenger jeg ikke å få vite det. Men får du dårligere.. Moahahaa! Tell me, tell me! xD

3 kommentarer:

Eirik sa...

Mensa har en hjemmetest som du kan prøve. Dersom du får rundt 130 anbefaler den deg å prøve å bli et medlem. Jeg fikk bedre resultat på denne enn NRK sin, men det kan også ha sammenheng med at jeg tok den mer enn to år senere. Det er dessuten rundt tre forskjellige skalaer (som med temperatur), så de som skryter av høy IQ i avisa (som han i Dagbladet) måler som oftest i den litt sære som gir høyere resultater.

Ja, ok, jeg vet litt for mye om dette temaet :-P IQ er uansett ikke noe å ta seg nær av, siden det egentlig ikke måler intelligens på noen måte - noe til og med oppfinneren av IQ uttalte (sjekk Wikipedia om du ikke tror meg).

liselese sa...

Huffameg! Prøvde en slik en gang på noe som tydeligvis var den offisielle norske siden for IQ-tester... Da jeg endelig var ferdig med en av dem fikk jeg beskjed om å sende inn en sms for å motta passord til resultatet. Det det ikke stod var at "tjenesten kostet 40 kr" og det var uten kvittering. Så jeg fikk ikke beholdt resultatet på noe vis, men hvis jeg ikke husker helt feil var det 109, som jo var mer enn storebroren min;)

Eirik sa...

Jeg har egentlig aldri hørt noen si at de har under hundre i IQ, så jeg lurer på om det egentlig er medianen. Det kan jo ha med hvem jeg kjenner eller at folk kanskje ikke er så glade i å nevne IQ-en sin om den er tosifret.

Gratulerer med 109, Liselese.