mandag 17. november 2008

Det e bærre lækkert..!

Nå er det ikke så altfor lenge igjen til jul, merker jeg. De fleste butikker har for lengst lagt ut alle julevarene, blant annet kalendere; dermed fant jeg ut at i år skal de sende Jul i Blåfjell på NRK. Koselig serie, men skulle gjerne sett Amalies jul igjen, er så lenge siden sist.

Jeg liker julekalendere, blant annet den norske versonen av The Julekalender, som jeg og Linn har tittet litt på i norsk- og mattetimene ^^. De fleste episodene finnes faktisk på youtube!!! Det visste jeg ikke.. Oooh. Den serien er både skummel og syyykt morsom. Jeg har alltid blitt litt småredd av den serien, det må jeg ærlig innrømme, og musikken tror jeg har mye av skylden.. =P Men også er det så utrolig klomskmorsomt med de Trønder-engelske nissene. Ååå! Jeg elsker dem. Hehe. Og Gjertrud. Og Olav. Og hunden deres Kvikk Sand. Og Benny, da, ikke sant?! Bobb-bobb, ikke sant?! Travellin' Strawberries spiller forøvrig alle karakterene.

En annen julekalender jeg liker, som gikk på tv2 for maaaange år siden, er Julefergå. (Hørt om den??) En utrolig morsom og helnorsk serie. Handler om noen sunnmøringer som jobber på en ferge, og gjett hva ferga heter!!!?? M/F Svelå, som i svele, ikke sant. Hoho ^^. For oss som er brass interesserte er den juleserien toppers! De fleste av skuespillerne er nemlig de som spiller i Brazz Brothers (DE har vel folk hørt om?) og jeg tror det er de som har "funnet på" serien og. Så siden de er musikere alle sammen, så betyr jo det at det er masse musikk i serien, og masse bra musikk! Og sang. Morsomme låter. Dessverre finnes ikke disse episodene på youtube, men noen av låtene tror jeg man skal finne. Dessuten er noen av karakterene i serien fra Cuba. Da blir det ekstra gøy for meg, siden jeg liker spansk så godt (de prater mest tulle-spansk). Vi har forresten CD'n med alle låtene fra serien. Mamma elsker serien. Og låtene. For hun kjenner de fleste av de som spiller/er med.. =) Sjo-og-hei.
Her er introen, i hvert fall. Genial serie, spør du meg! =D

Jaujau. Jeg gleder meg til jul, jeg! ^^

Ingvild

2 kommentarer:

Kelsey sa...

Jeg gleder meg til Desember! For da kan jeg endelig tillate meg selv å komme i julestemning! Forresten, så er jeg igjen nødt til å si at jeg er veldig stolt over at du skrudde av vasken i dag! Nå gjør jeg det ALLTID, jeg blir så sint at jeg ikke lenger er redd for å bli tatt på fersken. Jeg er klar til å slå tilbake om noen skulle våge å kommentere mine handlinger! :-D

Ingvild sa...

Ja, ikke sant.. Må vente til 1. desember. Da skal jeg gjøre ALT for å få ordentlig julestemning! =) Og kose meg masse med julemusikk!

Hehe! Så bra! Vi er sammen om dette, Kelsey! =D Vi skal lære dem...